Jedna z podob boha filosofů je věrně vyobrazena nad čarou. Pokud by to ale někomu přišlo líto, tak se může ukonejšit
třeba Xenofanovým zlomkem B 23 nebo říkáním o důkazech boží existence. On se totiž ten bůh filosofů kupodivu
zobrazuje jenom písmenkama a né vobrázkama. Předpokládá klasickou gramotnost a né apetit na to, co se ukazuje. Jeho
vyznavači to ovšem vysvětlují jinak: Prý se ukazuje mysli a né smyslům. Oni si totiž myslí, že skutečnost je mimo to, co
vidíme, slyšíme, čicháme, chutnáme a hmatáme. Jeho vyznavači se dále dělí na ty, kteří ho domýšlejí na způsob
křesťasnkýho výkladu boha Izraele a na ty, kteří ho vymýšlejí jenom pro potřebu zavěšení (nebo podepření) morálky a
pravdy. Výsledky jsou ale podobně veselé.